Storing uitlaatgas.
Michel HP
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 01-10-2014

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 30 december 2016 06:12 PM

Mijn geweldige V6 uit 2001 kwam met een melding op de computer “storing uitlaatgas”.

Nu had ik het vermoeden dat dit door de benzine kwam die ik getankt had, Shell terwijl ik normaal gesproken Texaco tank.

Na een halve tank leeg te hebben gereden naar de Texaco gegaan et voila na een tweede keer starten melding weg.

Iemand hier soortgelijke ervaringen?

BVD & een goeie roetsj naar 2017.

Michel

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 31 december 2016 11:33 AM
  [ # 1 ]

Dat heeft niets met Shell of Esso of wie dan ook te maken. Die V6 heeft twee katalysators die het maar net aankunnen. Na veel korte ritjes krijg je die storing vrij vaak.
Even flink warm blazen en het is doorgaans weer weg. Na een start stop blijft de melding weg tot het volgende incident.
Met de veroudering neemt dat verschijnsel toe.

Dus niet meteen in nieuwe kat’s investeren, dat is de auto vermoedelijk ook niet meer waard.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 31 december 2016 11:56 AM
  [ # 2 ]

Knipperde het lampje of ging het gewoon aan? Kan ook een brakke bobine zijn natuurlijk…..

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Michel HP
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 01-10-2014

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 31 december 2016 03:38 PM
  [ # 3 ]

Bedankt voor de uitleg.

Vermoedelijk door de eerdere langere rit (100km vv) de katten op temperatuur gekomen en hun werk beter kunnen doen, het tankverhaal is dan een puur toeval.

Eerder heb ik bobines laten vervangen en liep de dame op 5 cilinders met uiteraard een bokking karakter en ongelijkmatige loop. Tevens iedere keer nog een twee storingen ( “storing emissie” en “storing katalysator”) op het scherm.

Op het dash bij de klokken ging het motor icoontje branden net als de service, STOP brandde niet. Waarschijnlijk ten teken dat het niet heel ernstig van aard is.

Ik rijd redelijk veel kortere stukken en zal dan ook regelmatig eens een langere rit inplannen, niet geheel vervelend in een V6 Smile

Bedankt en een fijn 2017 gewenst.

Michel

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook