Dat is bij mijn C5 V6 in 2014 ook gebeurd, de auto had er toen 200.000 km opzitten.
Die “stuurkogel” aan de binnenkant is onderdeel van de spoorstang, artikel 3812C8.
Hij kostte toen € 37.05 ex BTW, het vervangen ervan deed GJO in 20 minuten.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 1326
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ondertussen heb ik de binnenste en buitenste stuurkogel aan de linker zijde vervangen.
Met de auto drukloos op de 2 palen hefbrug was er dus duidelijk speling te voelen bij het bewegen van het wiel met 2 handen, dat is nu weg.
Helaas is het gerammel/geklapper nog niet weg (altijd op lage snelheid bij het indraaien op oneffen rijweg)
Ondertussen ook de stabistangetjes vervangen (was niet nodig) en ook de rubberlagering van de stabilisatorstang, maar helaas het blijft rammelen/klapperen.
Ik verdenk nu de veerpoot omdat er niets ander overblijft naar mij idee.
Iemand?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Nou, voor zover het van toepassing zou kunnen zijn; indertijd reed ik met een jonge c5 hdi, en die maakt de zelfde nok-nok geluidjes in de lage toeren, dat bleek van de remklauwen af te komen. Mijn xantia heeft dat net zo, is een kwaal (nouja) bij de antia en de c5 .