Voordat er een DS was met manuele bak werd de ID noodgedwongen ingezet als “sport” model, want de coureurs wilden niet deelnemen met een “Hydraulique”, heel begrijpelijk overigens.
Die “fabrieks” ID’s hadden dan toch wel een DS motor met verbeteringen, maar natuurlijk binnen de reglementering.
De uitzondering: In 1957 deed er een DS19 mee aan de Mille Miglia.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Citroensmgz schreef:Minimum niet gehaald, staat opnieuw hier:
https://www.classiccar-auctions.com/en/lot-details/23304/citroen-id-19-coupe-chapron-concorde-1962
Nou ben ik geen DS/ID kenner maar een paar opmerkingen/vragen.
62’er met groen systeem ? Omgebouwd dus. Waarom zou je dat doen bij een Chapron die alleen wat waard zijn als origineel.
Er staat NERGENS dat het een originele Chapron is met ook maar iets van bewijs daarvoor, vreemd.Een ID als Chapron: Dat kon al vraag ik me af waarom je dat zou doen met de prijzen die Chapron toen al rekende.
Maar een ID met een BVH/Half-automaat, dus een ID “Hydraulique” dat is er duidelijk later ingezet, of er is een andere auto als basis gebruikt. In 1962 werden er nog lang niet altijd chassis nummers ingeslagen, alleen voor de landen waar dat moest. ( O.a. Nederland en Duitsland) .
Foto’s nog eens goed bekeken: het eerste wat opvalt is dat er géén typeplaatje meer in deze auto zit!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Smaken verschillen maar een ID/DS is niet gebaat bij allerlei poespas en opsmuk. Dat is bij die Chapron-modellen niet gelukt.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Inderdaad smaken verschillen. Hou meer van een kale originele DS berline of break.
Voor de foto’s hadden ze de deurbekleding nog wel even mogen vastzetten. Of zegt dat iets over de kwaliteit van de wagen en restauratie.
Citroen rolls better then a Rolls!!