Hay
Kan mij iemand een idee geven hoelang het duurt om de remschijven te vervangen?
In de garage schatten ze het op 10 werkuren
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 43107
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Dat klopt wel. Reken maar op 10 uur of langer. Volg vooral het werkplaatshandboek en dan met name het deel over het “uitklokken” van de schijven.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Klopt
Die tien uur is dat voor de linker en de rechterzijde?
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland
Jazeker ....
En waar ken ik zo’n metertje voor het uitklokken vinden? Prijs?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik weet dat de remschijven bij de bak zitten en de aandrijfassen er uit moet e.d., dus meer werk.
Natuurlijk totaal niet vergelijkbaar met een CX, maar daar had de monteur letterlijk binnen een kwartier de korte aandrijfas vervangen.
Maar waar gaat de tijd precies in zitten, want 10 uur is natuurlijk best veel.
Moeten de voorschermen er ook af? Stuurhuis?
Rem tangen.
Radiateur er uit, balk voor bakophanging er uit ( bak ondersteunen). Remklauwen en handremklauwen demonteren. Aandrijfassen lossen ( en die bouten kunnen akelig vast zitten). Schijven vervangen en uitklokken. Dus monteren, slingering bepalen, demonteren, 1/3 verzetten, weer vastzetten en dat allemaal max 6 keer per kant. En dan de heleboel weer opbouwen.
Als je het uitklokken achterwege laat, ben je uren vlotter klaar.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Als je het uitklokken achterwege laat, ben je uren vlotter klaar
Maar dan riskeer je wel een hoop gestuiter en gedender bij het remmen
Om maar over de extra slijtage van de schijven en de blokken te zwijgen
Of heb ik het verkeerd???
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks, dat geeft alweer beetje een beeld
SalsaChris schreef:Als je het uitklokken achterwege laat, ben je uren vlotter klaar
Maar dan riskeer je wel een hoop gestuiter en gedender bij het remmen
Om maar over de extra slijtage van de schijven en de blokken te zwijgenOf heb ik het verkeerd???
Slijtage bij slingerende schijven valt erg mee, maar het is wel hinderlijk.
Maar maak je niet teveel illusies. Mooi uitgeklokte schijven, rit met veel remwerk maken en dan auto in de handrem wegzetten -> schijven slingeren voortaan ook.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 9969
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Na hard remmen de rem ingetrapt houden heeft hetzelfde effect. Plaatselijk meer afkoeling.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25404
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
SalsaChris schreef:En waar ken ik zo’n metertje voor het uitklokken vinden? Prijs?
een micrometer. Eurotje of 30
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9969
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik heb er een. Breda
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
En natuurlijk niet te vergeten: (vervolg bericht #12)
Na montage de remmen “inremmen”: de eerste 500 km rustig en geleidelijk de wagen vertragen, geen noodstop of andere harde rem-acties dus, en de voet niet op het rempedaal houden bij stilstand na snelwegafrit (ook niet op de handrem).